Krótko o blogu


Własne opinie i informacje na temat aplikacji dla systemu Windows Phone 8. Czasem także promocje i okazje oraz inne, związane z WP sprawy. Nic dla posiadaczy telefonów z Androidem lub iOS :)

piątek, 2 maja 2014

Chmura od Microsoftu


OneDrive
Chmura
Darmowy


Dyski internetowe, to miejsca do przechowywania danych. Są jak normalne dyski, które mamy w komputerach, lecz znajdują się w internecie i posiadają mniejszą pojemność. Idealnie się sprawują do trzymania na nich dokumentów, obrazów, arkuszy, różnego rodzaju projektów. A to, że znajdują się w sieci, jest największą zaletą.

  

Chmur jest wiele, najpopularniejsze to Dropbox, Google Drive (lub Dysk Google) i OneDrive (dawniej SkyDrive). Wszystkie działają tak samo, różnią się jedynie pojemnością i łatwością dostępu do nich. I w sumie tutaj bym mógł zakończyć opis, lecz dla mniej zorientowanych...

 

Na własnym przykładzie - na laptopie mam Windows 8, OneDrive był w zestawie. Nie korzystałem z niego ani trochę, gdy MS Word chciał zapisywać tam pliki, tylko się denerwowałem. Przyzwyczajenie do działania offline było silne. Gdy wszedłem w posiadanie Lumii, OneDrive okazał się niezwykle przydatny.


Zdjęcia z aparatu automatycznie są przesyłane do chmury, więc nie muszę podłączać się kabelkiem do kompa. Wszystkie dokumenty mam chmurze, dlatego gdy musiałem się czegoś uczyć lub coś przygotować, wchodziłem tam i miałem pełną kontrolę nad swoimi plikami (ewentualnie pobierałem na telefon jeśli wiedziałem, że tam gdzie będę, nie ma dostępu do internetu). Zrzuty ekranu lub notatki, które wykorzystuję do pisania tutaj, tworzę na telefonie i wrzucam do chmury aby na komputerze mieć do wszystkiego odrazu dostęp.


Chmura to ułatwienie i zaoszczędzanie czasu. Chmura to swoboda. Chmura to niedaleka przyszłość. OneDrive to tylko klient chmury dla telefonów z Windows Phone, każdy może używać innych jeśli ma na to możliwości i ochotę.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz