Krótko o blogu


Własne opinie i informacje na temat aplikacji dla systemu Windows Phone 8. Czasem także promocje i okazje oraz inne, związane z WP sprawy. Nic dla posiadaczy telefonów z Androidem lub iOS :)

czwartek, 29 maja 2014

Pilot do komputera


PC Remote
Płatna (9,99zł) lub darmowa
Narzędzia



Czasem mam ochotę obejrzeć na laptopie jakiś film lub serial, ale nie chce mi się przy nim siedzieć, ani brać sprzętu na kolana przy możliwości położenia się w łóżku. Nie posiadam tabletu, więc na nim sobie nie obejrzę nic. Oglądanie na małym ekranie telefonu nie jest wygodne (w sumie na dużym ekranie telefonu również). Jest jednak aplikacja na telefon, dzięki której mogę sprawować kontrolę nad swoim komputerem.

 

PC Remote to zestaw narzędzi pozwalających na zdalne sterowanie komputerem. Program umożliwia na objęcie kontroli nad myszą i klawiaturą, wyłączanie i usypianie (etc.) systemu, przeglądanie plików znajdujących się na twardym dysku i kilka innych, ciekawych funkcji.


Mnie do gustu przypadła możliwość streamowania obrazu z ekranu komputera, dzięki czemu widzę na telefonie wszystko to, co na laptopie. Odbywa się to w czasie rzeczywistym, lecz klatkuje, przez co nie nadaje się na pewno do oglądania filmów. Poza tym podobają mi się wbudowane w aplikację kontrolery programów i serwisów umożliwiających słuchanie muzyki i właśnie oglądanie filmów - Spotify, Hulu, Windows Media Player, VLC, Media Player Classic, itp.


Na to wszystko co tu opisałem, pozwala darmowa wersja. Płatna dodaje kilka funkcji, jak np. wyświetlanie menu kontekstowego (dłuższe przytrzymanie palcem na ekranie telefonu symuluje przyciśnięcie prawego przycisku myszy), czy kopiowanie tekstu między telefonem, a komputerem. Nie testowałem jej, wystarczyła mi darmówka.


Do działania wymagany jest działający w tle serwer aplikacji. Wersja darmowa nie daje możliwości obsługi kamery internetowej i mikrofonu ;) W ogóle, co ja się będę rozpisywał, pełna lista różnic między wersjami znajduje się na stronie aplikacji w sklepie WPS. Linki do obu z nich znajdują na górze posta. Jak pisałem wcześniej, mi wystarczy darmowa.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz