Krótko o blogu


Własne opinie i informacje na temat aplikacji dla systemu Windows Phone 8. Czasem także promocje i okazje oraz inne, związane z WP sprawy. Nic dla posiadaczy telefonów z Androidem lub iOS :)

niedziela, 25 maja 2014

Problemy z pamięcią II - skąd to się wzięło

Niedługo po tym, jak napisałem o problemie z aktualizacją gry spowodowanym brakiem pamięci w telefonie, wpadłem na genialny pomysł usunięcia jeszcze kilku aplikacji i ponownej próby aktualizacji. Kolejnym krokiem było sprawdzenie stanu pamięci przed próbą aktualizacji i po niej. Zostałem nieco zaskoczony.

Windows Phone 8 nie odczytuje stanu pobierania aktualizacji. Przy każdej kolejnej próbie, pobieranie rozpoczyna się od zera, nie usuwając poprzednich plików. Po tych wszystkich próbach aktualizacji gry, wkońcu miałem ledwie 100MB wolnej pamięci. Trochę mało. Postanowilem usunąć grę, która wywoływała problemy... Odzyskałem 600MB miejsca w telefonie, lecz straciłem Mini Motor Racing. I to nic, że utraciłem związane z tą grą osiągnięcia. Miałem nadzieję, że system kupna aplikacji jest taki sam, jak w przypadku Google Play. Niestety tak nie jest.

Dokonane zakupy nie są przypisane do konta, co skutkuje brakiem możliwości ponownego pobrania gry czy programu, który się wcześniej kupiło. Z darmowymi rzeczami to nie problem, ale z płatnymi już tak. Za grę zapłaciłem 3,49zł i nie uśmiechało mi się płacić za tę grę powtórnie. Musiałem zakończyć swoją przygodę ze wspomnianą grą.

Pokazuje to poważny problem, z jakim mogą się borykać użytkownicy telefonów z Windows Phone. Menedżer pobierania jest do kitu, więc zalecam uważnie obserwować stan pobierania większych aktualizacji (>100MB), bo można szybko zapchać pamięć telefonu. U mnie wystarczało, że przez jakiś czas miałem zablokowany ekran, a WiFi się rozłączyło (mimo o wiele wcześniejszego odznaczenia haczyka mówiącego o wyłączaniu tegoż WiFi wraz z zablokowaniem ekranu). I pozostaje kwestia zakupionych aplikacji. Nie jestem wybitnym programistą, lecz przypisanie zakupionych gier i programów do konta nie wydaje mi się niemożliwym. Wprawdzie wydane pieniądze miałem z bonu upominkowego, ale mieć je na koncie, a nie mieć, to spora różnica.

Ciekawi mnie, czy w WP8.1 sprawa z pobieraniem wygląda podobnie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz