Krótko o blogu


Własne opinie i informacje na temat aplikacji dla systemu Windows Phone 8. Czasem także promocje i okazje oraz inne, związane z WP sprawy. Nic dla posiadaczy telefonów z Androidem lub iOS :)

wtorek, 20 maja 2014

Przegląd aplikacji pogodowych


O aplikacjach pogodowych nie można za wiele napisać. Szczerze mówiąc, różnią się tylko interfejsem i sposobem przedstawienia treści, dlatego wszystko będzie krótko. Materiały przygotowałem dawno temu i jakoś o nich zapomniałem.

Meteo
Darmowa




Minimalizm bardzo rzuca się w oczy. Świetnie się to komponuje z wyglądem całego systemu operacyjnego. Wykresy są czytelne, ikony je przedstawiające dobrze dobrane. Istnieje możliwość przypięcia kafelków z różnymi miejsowościami. Autor aplikacji jest również odpowiedzialny za użyteczne Kafelki łączności i wspaniałego Snake'a.

  



Pogoda
Darmowa




Aplikacja pogodowa od Microsoftu. Dane z "dziś" posiadają tło mówiące o pogodzie. Aktywny kafel poza pogodą na aktualny dzień, pokazuje również pogodę na kolejne 5 dni. Największą atrakcją programu są mapy pogodowe podzielone na kilka kategorii, np. zachmurzenie czy opady.

 


TVN Meteo
Darmowa




Polska stacja pogodowa również wydawała swoją aplikację pogodową dla WP. Minimalizm jest, lecz moim zdaniem na jednym ekranie jest za dużo informacji na raz. Przypięty kafelek przytłacza ilością informacji. Poza pogodą, w aplikacji można sprawdzić najnowsze wiadomości.

  


Today Widgets
Darmowa (reklamy)




Można nie zwracać uwagi na reklamy, są one widoczne tylko w aplikacji, która służy do ustawień. Można również przymknąć oko na brak polskiego języka. Mimo tych małych wad, jest to prawdziwa perełka - pogoda wyświetlana jest na ekranie blokady (albo i nafaleku, jak ktoś sobie tego życzy), nie zaś w programie. Może być wyświetlana wraz z własnymi tapetami lub na tapecie użytkownika. W połączeniu z jedną z kilku powyższych aplikacji, taki widget to fajna sprawa.
Na screenach temperatura wyświetlona jest w stopniach Farenheita (czy jak to się tam pisze), ale można to oczywiście zmienić na stopnie Celcjusza.

  


I to by było na tyle. Aplikacji pogodowych jest od groma, ja skupiłem się na kilku najpopularniejszych i co ważniejsze darmowych. Moim osobistym wyborem jest Pogoda od Microsoftu. Przez jakiś czas używałem również Today Widgets, lecz nie jestem uzależniony od sprawdzania prognozy i usunąłem ją. Zrobiłem to również w trosce o baterię - wiadomo, wszystko co działa w tle, pobiera trochę energii.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz